FÅR DIN FÖRENING ÖKAT BIDRAG I ÅR?

Posted on Posted in Aktuellt, Kansliet, Sverok

MER FÖR FLER

Goda nyheter för alla föreningar där ute! Nu ändras bidragsreglerna så att ni kan göra ännu mer roliga saker under året! Framöver kommer nämligen den föreningen som använder våra onlineverktyg för att registrera sina medlemmar få fem kronor extra per medlem varje år. Medlemsbidraget går alltså från 25 kronor till 30 kronor för den medlemmen. Fortsätt läsa för att lära dig hur…

Foto: Johan Mård

Nya bidragsregler från och med idag!

De nya bidragsreglerna är en bonus på medlemsbidraget på 5 kronor per medlem. Det finns två sätt att få bonusen:
1) Föreningen använder eBas inbyggda onlineregistrering för medlemmarna. Under menyvalet Medlemmar i eBas finns valet onlineregistrering. Där kan ni sätta igång onlineregistreringen och välja några inställningar. Där finns en länk som ni kan sprida till de som vill bli medlemmar.
2) Föreningen använder en egen onlineregistrering som Sverok har godkänt och för sedan över medlemmarna löpande till eBas genom ett API.

Vanliga frågor om onlineregistreringen!

Fråga: Vi hittar inte medlemmarna som onlineregistrerat sig. Var är de?
Svar: De finns under menyvalet Medlemmar, valet Granska nya. När ni godkänt en medlem så förs den över till medlemslistan. Varje vecka går det ett mail till er kontaktadress och påminner er om det kommit nya medlemmar som ni inte godkänt.

Fråga: Vi har redan matat in alla medlemmar. Hur får vi det extra bidraget?
Svar: Ge registreringslänken till era medlemmar och be dem registrera sig igen med den.

Fråga: Vi har många medlemmar på förra årets medlemslista som inte gått med än. Finns det något enkelt sätt att föra över dem med onlineregistreringen?
Svar: Ja! När ni satt igång onlineregistreringen så finns det på Medlemslistan för 2018 i eBas en grön knapp där det står ”Inbjudningar till förra årets medlemmar”. Klickar ni på den så skickas ett mail till varje medlem med en länk till en personlig onlineregistrering där förra årets uppgifter redan är inmatade så att medlemmen kan granska och ändra uppgifter som är fel.

Vanliga frågor om egna onlineregistreringen och API

Fråga: Hur blir vår onlineregistrering godkänd?
Svar: Kontakta Sverok och be dem granska er registrering så blir den godkänd eller så får ni veta vad ni behöver ändra för att den ska bli godkänd.

Fråga: Hur ser APIet ut?
Svar: Det finns en beskrivning av APIet under menyvalet Övrigt i eBas, valet API. Där finns flera APIer och det ni ska använda beskrivs under fliken Skicka in medlem.